ترفندستان

ترفندستان

مرجع اطلاعات کامپیوتری اینترنتی موبایل و آنچه شما بخواهید

منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 20
بازدید هفته : 67
بازدید ماه : 65
بازدید کل : 12560
تعداد مطالب : 68
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1




شاهکار دیگری از مایکروسافت با ویندوز فون
تا همین چند سال پیش، ویندوز و سیمبین بازار گوشی های هوشمند را در تسخیر خود داشتند تا این که یک دفعه سر و کله آیفون پیدا شد و با وجود کاستی هایی که داشت با تبلیغات ماهرانه اپل تبدیل به یک پدیده شد. پدیده آیفون به اندازه ای تأثیرگذار بود که سایر شرکت ها هم تصمیم به تولید گوشی های مشابه گرفتند. اما مشکل این جا بود که سیستم عامل های آن ها مناسب این کار نبود و از طرف دیگر استفاده از سیمبین و ویندوزموبایل به صورت لمسی، چیز جدیدی برای ترغیب خریداران نداشت. این جا بود که گوگل سلاح مخفی خود یعنی اندروید را روانه بازار کرد. سازندگان هم که تشنه چنین محصولی بودند به سمت آن هجوم آوردند. حالا دیگر ویندوز موبایل تقریباً نابود شده بود. تا این که بعد از چند سال، مایکروسافت با تغییر نام و نشان تجاری سیستم عامل موبایل خود از ویندوزموبایل به ویندوزفون ظاهراً قصد دارد همه چیز را از نو شروع کند و با اظهار نظرهای مثبتی که در این مدت کوتاه از آن شده، به نظر می رسد اژدها دوباره به سرزمین خود بازگشته است.

 


تغییرات تنها به نام و نشان تجاری محدود نشده است و با محصولی متفاوت از نگارش های قبلی سیستم عامل ویندوز برای گوشی های همراه مواجه هستیم. دیگر خبری از منوی استارت نیست. در عوض با یک صفحه شروع رو در رو هستیم که در آن آیکون ها مسئول انجام کارها هستند. آیفون ها همگی تخت و رنگ ها، رنگ های پایه ای هستند. در کل ارتباط آن با کاربر بسیار ساده است.
در این جا چیزی به نام فهرست تماس تلفنی وجود ندارد؛ در واقع فرقی بین کسانی که به آن ها زنگ، ای میل یا پیامک زده اید وجود ندارد و فهرستی از همه کسانی که به نوعی با آن ها ارتباط برقرار کرده اید نشان داده می شود. از طرف دیگر این سیستم عامل ارتباط عمیقی با شبکه های اجتماعی مجازی دارد و از این رو، ارتباطات موجود در آن شبکه ها نیز به نوعی در این جا نشان داده می شوند و در کل ویندوز فون 7 را تبدیل به گوشی اجتماع محور می کند.
در ویندوزفون 7، دیگر پیامک ها و پیامک های چندرسانه ای به شیوه رایج به صورت تک تک در پوشه های جداگانه قرار نمی گیرند بکله به صورت زنجیره گفت و گوی به هم پیوسته و با ظاهری جدید به نمایش درمی آیند که می تواند به دنبال کردن یک بحث چند پیامکی کمک فراوانی کند.
رابطه تنگاتنگ این سیستم عامل با ویندوز لایو، مزایای زیادی در اختیار کاربر قرار می دهد. مثلاً اگر گوشی گم یا دزدیده شود از طریق نقشه موجود در سایت ویندوز لایو، می توان محل محدودی آن را مشخص کرد. همین طور به کاربر می گوید که آخرین باری که گوشی با این سایت تماس گرفته چه اندازی باتری داشته است و با توجه به آن، زمان مناسبی برای قفل یا پاک کردن از راه دور گوشی است یا نه. حتی اگر گوشی در حالت سکوت یا لرزش باشد هم می توان با کمک این رابطه، گوشی را به مدت یک دقیقه به صدا درآورد تا محل دقیق آن پیدا شود.
مرورگر آن، همان طور که می توانید حدس بزنید، اینترنت اکسپلورر است که برای صفحات کوچک بهینه سازی شده است. سرعت آن بالا و بزرگ نمایی و کوچک نمایی، در آن روان انجام می شود. اینترنت اکسپلورر در این جا هم tab دارد ولی تعداد آن ها به عدد 6 محدود است. در ضمن فعلاً از HTML Flash 5, Silver light خبری نیست.
یکی از اشکالات ویندوزفون 7، اجرای هم زمان چند برنامه است. یعنی در هر لحظه تنها یک برنامه غیر از برنامه های خود سیستم عامل اجرا می شود. از طرفی بعد از اجرای یک برنامه، اگر صفحه نمایش را قفل کنید، بعد از باز کردن صفحه، مجبورید برنامه را دوباره اجرا کنید. این موضوع مخصوصاً زمانی که در وسط یک بازی باشید، آزاردهنده است.
طبق تعریف ویندوزفون، گوشی ها باید دوربین حداقل 5 مگا پیکلسی داشته باشند. با زدن دکمه دوربین، تنها چند ثانیه لازم است که برنامه دوربین فعال شود و برای گرفتن عکس بعدی فقط دو ثانیه باید منتظر بمانید. همچنین در صورت تنظیم شدن، می تواند عکس های گرفته شده را به حساب ویندوز لایو کاربر منتقل کند. همچنین ویندوزفون با XBOXLive ارتباط دارد و می توانید بازی های با کیفیتی با آن انجام دهید. جست و جوگر پیش فرض آن هم bing است که اندازه آن برای نمایشگرهای همراه بهینه سازی شده است. اما هنوز آن شکل و شمایل یعنی تصاویر همراه با نقاط حساس به کلیک را دارد. جست و جوگر با زدن دکمه جست و جو روی گوشی فعال می شود. البته در بعضی از برنامه ها این دکمه به جای bing، جست و جوی محلی را فعال می کند. همچنین با استفاده از آن می توانید به صورت صورتی هم جست و جو کنید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: mohsen jd.one تاريخ: 28 بهمن 1391برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to amvag-it.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com